Slevové kupony jsou specifickým marketingovým nástrojem. K čemu slouží, kde je najít, jak je používat a především: Proč je vlastně používat?

Co je slevový kupon a jaké má výhody

Slevové kupony jsou v podstatě unikátními kódy, které je možné použít na výhodnější nákup. Získat se dá takový kupon přímo na webu provozovatele nebo například na sociálních sítích. Kupon velmi efektivně zapůsobí na nového zákazníka, který dosud nechová k e-shopu důvěru, neboť ho nezná.

Současně ho zpravidla slevový kód „přinutí“ nákup úspěšně dokončit. Řada lidí se i se zbožím vloženým do košíku rozhodne svůj výběr ještě zrušit a například si ještě porovnat cenu vybraného zboží či služby jinde. Slevové kupony jsou tak efektivním nástrojem podpory prodeje. Zákazník se, motivován možností uplatnit kupon nebo získat jinou výhodu, může dokonce rozhodnout, že nakoupí za větší obnos, než původně plánoval.

Kupon dokáže přimět nakupujícího i k tomu, aby se do obchodu vracel opakovaně. Podle průzkumů slevový kupon při opětovném nákupu použije 35 % lidí.

Jak se vouchery používají

Slevové kupony patří mezi svébytné fenomény marketingu. Prakticky totiž nezáleží na tom, na který konkrétní segment zboží se uplatňují. Přitažlivé jsou pro zákazníka, který se chystá utratit několik set korun i několik tisíc korun. V českém prostředí navíc spolehlivě platí, že je tuzemský zákazník na cenu citlivý.

Sleva navíc zpravidla nebývá pouze na jediný produkt, ale třeba na celou kategorii. Slevové portály, které taktéž shromažďují kupony, jsou proto i v tuzemsku čím dál úspěšnější a celá řada e-shopů s nimi navazuje spolupráci.

Důkazem rozmanitosti použití voucherů jsou i populární internetový obchod Tchibo, který začínal primárně jako značka zaobírající se kávou. Dnes nabízí rozmanité portfolio spotřebního zboží. Ušetřit můžete také na nákupu potravinových doplňků, kosmetiky nebo potřeb pro děti, když využijete slevové kupony z lékárny Benu.